Levend in mijn eigen wereld, take the blue pill en weescht welkom.

donderdag 13 september 2007

Klanten V

'Goedemiddag, wat kan ik voor u doen?'
'Goedemiddag juffrouw, ik verdien wat bij naast wat ik van jullie krijg, en nou heb ik dat netjes doorgegeven, ik wil niet frauderen weet u, maar nu willen jullie weten hoeveel het bruto is.'
'Oh, ok. En wat is uw vraag precies?'
'Nou, ik weet niet hoe ik dat moet doen...'
'Ehm... u kunt bijvoorbeeld gewoon een kopie van uw loonstrook opsturen.'
'Ja maar die heb ik niet.'
'Uw werkgever moet u gewoon een loonstrook geven hoor meneer, dan kunnen wij zien wat uw werkgever aan premies betaald heeft voor u.'
'Ja maar dat kan niet, want het is zwart werk, begrijpt u?'
'*stilte*... ehm... maar... ehm... Maar meneer, zwart werk? Maar dat mag toch helemaal niet... dan komt u ook in de problemen met de belastingdienst... en aangezien wij ook een overheidsinstantie zijn...'
'Oh. Maar ehm... hoe moet ik dat dan doorgeven? Want het is voor vrienden, de betalen me gewoon contant...'
'Ehm... tja... u overtreedt wel de wet natuurlijk...'
'Ja maar ik kan er ook niks aan doen. Ik wil gewoon weten hoe ik dit door moet geven...'
'Weet u wat, ik geef het wel door aan het kantoor en dan vraag ik of ze u terugbellen.'
'Ok dat is goed hoor juffrouw. Dank u vriendelijk.'
'Ja... graag gedaan. Goedemiddag...'

Geen opmerkingen: