Levend in mijn eigen wereld, take the blue pill en weescht welkom.

woensdag 8 augustus 2007

Kind in mij III

Ik ben vroeg voor de trein en zet me neer op een van de bankjes op het perron, genietend van de zon. Ik sluit mijn ogen en adem de warme zomerlucht diep in. In de verte hoor ik de geluiden van de stad. Ineens vult mijn geheugen de ervaring aan. Niet het station, niet deze stad, niet dit beton. In plaats daarvan hoor ik water, en het specifieke geluid van roest dat van de den gebikt wordt. Mijn herinneringen worden enthousiaster: in mijn verbeelding ruik ik verf, voel ik gras onder mijn voeten en ben ik druk in de weer met schuren, bijplekken en zelfs met het teren van de zij van het schip. In een oud overhemd van mijn vader en op slippers of blootvoets, zo herinner ik mij de zomers van vroeger...

Geen opmerkingen: