Levend in mijn eigen wereld, take the blue pill en weescht welkom.

vrijdag 17 augustus 2007

De Bron Van Al Het Kwaad (Ik had tóch gelijk)


Beste mijnheer Klink, minister van volksgezondheid,

U sprak voor de komende vier jaar de ambitie uit het aantal medische missers met de helft terug te dringen. Dat waardeer ik zeer. Maar ik wil u wijzen op nog een groot gevaar voor de volksgezondheid. Een geanimeerd gesprek met een dokter uit Amsterdam leerde mij dat een groot gedeelte van de patiënten die het ziekenhuis binnen komen, simpelweg is uitgegleden.
De website van het CBS geeft inzicht in het aantal ongelukken. In 2005 kwamen er 1909 mensen jammerlijk ten val. Van deze gebeurden er 774 in en om het huis. Ik ga er even vanuit dat er evenveel mensen in het huis zijn gevallen, als om het huis. Dit betekent dat er 387 mensen zijn verongelukt door een val binnenshuis. Dit is bijvoorbeeld twee keer zoveel als het aantal fietsslachtoffers in hetzelfde jaar. Wat een vermoeden is, maar wat ik niet kan bewijzen, is dat sokken in veel gevallen de boosdoener zijn. Kinderen zonder schoenen die de trap op en af rennen. Ouderen van dagen op kousenvoeten schuifelend over het parket. Rampen in de dop als u het mij vraagt. Maar ook voor de vitale mens op sokken die nog even snel dit of dat wil doen, schuilt het gevaar in een klein en vaak glad hoekje. Daarom wil ik u vragen of u dit kan laten onderzoeken. En als blijkt dat uitglijden een groot gevaar is voor de volksgezondheid, stel ik voor dat u tot actie overgaat. Voor de voorspoed en gezondheid van onze natie: geef alle landgenoten anti-slipsokken.

Vriendelijke groet,

Flip de Jong


Uit De Pers 17 augustus 2007, De IJskast.
(De IJskast is een nieuw podium op het internet. Elke werkdag wordt er een verse brief op De IJskast geplakt met daarin een idee om de samenleving te verbeteren. Zonder geklaag. Met oplossingen. Voor het antwoord op deze en andere brieven, of als u zelf een idee wilt opsturen, kijk op www.deijskast.nl.)

Geen opmerkingen: