Levend in mijn eigen wereld, take the blue pill en weescht welkom.

zaterdag 31 januari 2009

Koude warmte

Het is koud, maar de zon schijnt.
Aan de rand van de stoep staat een ouder echtpaar met fiets stil.
Haar voorwiel klapt om en de fiets dreigt te vallen. Hij staat achter haar en wil haar helpen, maar hierdoor kan hij ook nog maar net zijn fiets in evenwicht houden. De handschoenen van de vrouw vallen op de grond, maar de man kan er net niet bij. Ik besluit een goede daad te verrichten en wijk af van mijn koers zodat ik ze kan oprapen.
Een jongen loopt mij snel voorbij, maar voor ik kan schrikken van zijn abrupte inhaalmanouvre bukt hij zich, raapt de handschoenen op en geeft ze aan de man.
Hij loopt snel verder... Ik glimlach.

Wie zei er dat onze generatie niet meer behulpzaam is?

1 opmerking:

Anoniem zei

Yeah! What she said!