Levend in mijn eigen wereld, take the blue pill en weescht welkom.

vrijdag 1 mei 2009

The day after

Niet instappen - trein wordt gereinigd lees ik. Ik loop door tot mijn vaste deur, zodat ik zometeen op mijn vaste plek in de trein kan plaatsnemen. Negen minuten en 54 seconden voordat de trein vertrekt klappen de bordjes om en braaf stap ik in. Het ruikt wat vreemd in de trein, maar ik zoek toch mijn plek op. Waar het helemaal vol ligt met flesjes, papiertjes en andere rommel. Vertwijfeld sta ik even stil. Dan besluit ik boven te gaan zitten, in de stiltecoupe, maar op geografisch dezelfde plek.
De geur dringt tot me door en ineens realiseer ik me dat het een kroeglucht is. Terwijl mijn schoonzolen zuigende geluidjes maken wanneer ze aan de vloer blijven plakken stel ik vast dat Koninginnedag blijkbaar gewoon plaatsgehad heeft en de schoonmakers blijkbaar nog aan het uitkateren zijn. Nou ja, je hebt nu eenmaal werkpaarden en luxe paarden. Even later vertrekt de trein en ben ik onderweg naar een erg rustige dag op mijn werk.

Geen opmerkingen: