Levend in mijn eigen wereld, take the blue pill en weescht welkom.

zaterdag 19 januari 2008

De Strijd Tegen Mooi Zijn

'Jezus wat een foto... sta je niet echt lekker op he?'

Dit was het commentaar op mijn foto Defect van een paar dagen geleden. De spreker vond de foto niet mooi. Lekker belangrijk, ik wel.

Ok, ik sta er niet op mijn voordeligst op, maar ik was dan ook ziek. De bedoeling van de foto was laten zien hoe belabberd ik me voelde, missie geslaagd, dus mooie foto.

Maar.
Dat was natuurlijk niet alles.
Al was ik NIET ziek geweest op de foto, waar komt het idee vandaan of ik mooi ben op die foto of niet? Ik ben het toch nog steeds zelf? Ik kan niet ineens een ander lichaam aantrekken, al mijn onderdelen zitten nog op dezelfde plaats, ik kan dus technisch gezien niet mooier of minder mooi worden.

Waarom doen we dan toch massaal de moeite om er mooi uit te zien? Ondertussen klagen we aan één stuk door dat alles om uiterlijk draait, maar stoppen met die onzin, ho maar!

Daarom begin ik per vandaag mijn campagne Tegen Mooi Zijn.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik zou graag mee willen werken aan de campagne tegen Mooi Zijn. Ik lijk me zeer geschikt. U zult mijn mening zodra u mijn foto heeft ontvangen ongetwijfeld direct delen. Van Jonathan Perquin met een q. Wat best lelijk is.