Levend in mijn eigen wereld, take the blue pill en weescht welkom.

maandag 16 juli 2007

Op het lijf geschreven

'Ik praat teveel. Nee echt. Nou ben ik toevallig erg intelligent, dus het is allemaal best interessant wat ik te zeggen heb, maar toch praat ik teveel. Kijk, dát had ik nou bijvoorbeeld al niet moeten zeggen. Mannen kunnen er ab-so-luut niet tegen als een vrouw zomaar open en bloot zegt: "Hoor eens jongens, ik ben intelligent." Want dan denken ze dat ze daar in werkelijkheid mee bedoelt: Ik ben intelligenter dan jullie. Dat bedoel ik trouwens ook, ik ben intelligenter dan de intelligenste man die ik ken. Dus, als ik op een man val, zorg ik er altijd voor dat ik veeeel langzamer praat dan ik tegen één van mijn vriendinnen zou doen. En omdat ik hem omzichtig van de ene gedachte naar de andere leid, gaat hij zichzelf verschrikkelijk briljant vinden. En mij ook, omdat ik hem zo goed kan volgen. En dan zegt hij dat ik de eerste vrouw ben die net zo interessant is als zijn vrienden.


En dat heet dan liefde.'


Sketch toneelles 1997

Geen opmerkingen: